Hankyu

Hankyu

Artifact — Equipment

Equipped creature has "Tap: Put an aim counter on Hankyu" and "Tap, Remove all aim counters from Hankyu: This creature deals damage to target creature or player equal to the number of aim counters removed."

Equip (4) ((4): Attach to target creature you control. Equip only as a sorcery.)

Latest Decks as Commander

Hankyu Discussion

Coward_Token on Adventures in the Forgotten Realms …

2 months ago

Sword of Hours: Sigh. Pretty good for e.g. Skullbriar, the Walking Grave . I have to say I'm not fond of this kind of randomness on decent cards and it makes me wish these two products were silver-bordered.

Ride the Avalanche: Nothing super special but I'm curious about the cool flavor; is it referencing something in D&D in particular?

Cattie-Brie: As much of a callback it is to e.g. Hankyu and Brigid, Hero of Kinsbaile , I don't see the removal ability being used much except in emergencies or as a response to removal. Anyway, a cheap white+ commander that basically generates a Golem-Skin Gauntlets each turn isn't bad, tho she suffers for lack of innate evasion.

Belt of Giant Strength: Neat design that the Equip cost isn't reduced by just base power, giving it Voltron synergy

Winged Boots: compare Wings of Hubris

Robe of the Stars: Yesss, more phasing.

Mantle of the Ancients: A more focused Replenish . It's good to see that Aura voltron in particular is getting more love, I feel it's been largely overshadowed by Equipment.

Holy Avenger: See above. It's white ramp too. And yes, each double strike will trigger it, and yes, the second strike will benefit from the first Aura you cheated in.

Fey Steed: Meh. You can do better if you want indestructible voltron I think, and Shapers' Sanctuary makes it kind of insulting as an attempt at mono-white draw.

Storvald: Probably should take a peek at e.g. Octavia, Living Thesis and Volrath, the Shapestealer decklists; low-power creatures with scaling abilities like Cold-Eyed Selkie and Blighted Agent seems like the way to go. Note that he can target himself with the 7/7 ability in case you don't want to touch anything else for whatever reason.

Bucknard's Everfull Purse: See Sword of Hours, tho this is at least held back by being somewhat opponent-dependent (can't pass it back and forth either). With dice support, you could cast & activate it on the same turn and get 4 treasures for profit.

Hurl Trough Hell: Neat design but kinda overcosted as far as removal go (lol, Gilded Drake ). Correct me if I'm wrong, but since a replacement effect is involved and it doesn't explicitly say "from exile" in the second sentence, you can cast commanders from the command zone with this, right?

Fevered Suspicion: Two guaranteed opponent-only Etali, Primal Storm for eight is kinda meh tbh. I'm glad they made a reference to Beholders being paranoid maniacs tho.

Bag of Devouring: You know the drill by now.

Wild-Magic Sorcerer: Yay, more impulsive draw support! Does my tolerance of cascade over dice make me biased? Maybe.

Share the Spoils: Well. Certainly chaotic but at least it's appropriately costed, and in the right deck.

Lorcan: This is a Demon and you can't tell me otherwise! Anyway, kinda high cost for something that's kind of stuational and potentially very self-harming, but casting this followed by killing board wipe seems fun. Hope you got life gain! No commander stealing here tho. I also like the flavor of someone getting their life saved in return of servitude.

Hellish Rebuke: idk why the templating needs to give out abilities, could have just said

Whenever a permanent an opponent controls deals damage to you, its controller sacrifices it and loses 2 life.

Ability-removing shenanigans, as well as permanents that enter after this resolves, will rarely make the distinction matter. OH! And if someone takes control of the spell or copies directly onto the stack, I think you're still the one "who cast Hellish Rebuke". Also note that it doesn't just affect creatures; fuck off Impact Tremors !

Grim Hireling: I still think this is more appropriate in red; black ought to ramp tied to creature death/sacrifice/life payment/swamp-related things IMO.

Death Tyrant: Sorry legendofa but I chuckled when I read "Zombie".

Drakorya on Help: Budgetish -1/-1 counter deck

2 years ago

Adding equipment that lets your creatures do damage will allow your deathtouching snake tokens to tap to destroy your opponents creatures.

Cards like Viridian Longbow, Wolfhunter's Quiver and Thornbite Staff (Pathway Arrows and Hankyu work too, but aren't as good).

I would also suggest Grim Affliction, Fevered Convulsions, Skullclamp, Cinderhaze Wretch, Necroskitter, Wickerbough Elder, and Seshiro the Anointed.

PandaNinjaRawr on Poison Aarrows

3 years ago

Dude I had a similar idea to this before!! :D Check out Hankyu and Viridian Longbow and Bow of Nylea

Cloudchaser.Kestrel on [EDH PRIMER IXN UPDATED]: I N D O M I N U S

4 years ago

I like how well this fits together. I immediately gravitate towards optimizing the infinite (just because that's where my brain goes - and machine gun Rhonas is cool) Illusionist's Bracers and Hankyu come to mind - and I'd definitely include Wolfhunter's Quiver too

Weltbild on

4 years ago

@tjgangl: Thanks for your input! This deck doesn't really care about which equipment ends up in my hands though. I need to get Sram, Senior Edificer out and try to cycle through my deck (preferably also having Puresteel Paladin and/or Alhammarret's Archive). Win is achieved by either getting 1. Aetherflux Reservoir online, 2. attacking with a huge Paladin (Blade of Selves for Multiplayer) or 3. continued activations of Hankyu/Wolfhunter's Quiver using Paradox Engine.

Everything else either helps assembling combo pieces or providing enough mana.

sonnet666 on [List] The MTG Weapons Arsenal

4 years ago

Don't stop now. I believe in you!

lagotripha on Poisoned Arrows

4 years ago

If this is mostly casual, some stuff like Hunt the Hunter/Setessan Tactics/Ulvenwald Tracker might perform well, Hankyu,Heavy Arbalest, Livewire Lash, Mortarpod, Shuriken, Surestrike Trident and Wolfhunter's Quiver all exist, as does Brass Squire, Basilisk Collar, Gorgon Flail, Gorgon's Head,Vial of Poison which I know has been used for Brigid, Hero of Kinsbaile edh.

If this is a more competitive legacy meta, Animate Land for land destruction might be an option as a dumb one-off deck.

All told, good luck and have fun testing! If you're looking for something particular just say.

Load more