Crested Sunmare

Legality

Format Legality
Pre-release Legal
Tiny Leaders Legal
Magic Duels Legal
Canadian Highlander Legal
Vintage Legal
Modern Legal
Standard Legal
Leviathan Legal
Legacy Legal
Brawl Legal
1v1 Commander Legal
Duel Commander Legal
Unformat Legal
Casual Legal
Commander / EDH Legal

Printings View all

Set Rarity
Hour of Devastation (HOU) Mythic Rare

Combos Browse all

Tokens

Crested Sunmare

Creature — Horse

Other Horses you control have indestructible.

At the beginning of each end step, if you gained life this turn, create a 5/5 white Horse creature token.

Price & Acquistion Set Price Alerts

HOU

Ebay

Crested Sunmare Discussion

HenriqueOk on Oloiro

2 days ago

Olá xóvem!

Primeiramente parabéns pela seleção das cartas, ficou muito bom!

Pelas cartas que estão aí, acho que você está tendendo para a estratégia de ganho de vida mesmo, apesar de ter algumas coisas de pillowfort como Sphere of Safety, Ghostly Prison e Teysa, Envoy of Ghosts.

Adições

Vou separar as sugestões de adições por mecânicas que considero importantes num deck de commander, mas senti falta no deck principal. E vou explicar o motivo de considerá-las importantes.

Draw engines

Num formato em que os jogos podem demorar bastante, é muito importante ter maneiras de manter sempre a sua mão com cartas. Se essas engines não estiverem presentes, vai acontecer (sim, estou afirmando que vai acontecer) que você está com 0 cartas em sua mão, chega o seu turno, você compra um terreno, desce o terreno e passa o turno sem ter feito nada...

Dawn of Hope e Drogskol Reaver são SENSACIONAIS por permitirem que todo fucking turno você compre pelo menos uma carta a mais (por no caso do Dawn of Hope e de graça no Drogskol Reaver).Fountain of Renewal tem uma sinergia muito boa com essas duas cartas e permite um draw sozinha.

Seguindo um pouco a linha do Greed, em que você se aproveita do fato de ter muita vida para usar como recurso para comprar cartas, Underworld Connections, Ob Nixilis Reignited certamente mercem um lugar no seu deck! Se estiver disposto a gastar um pouco mais, Erebos, God of the Dead também é uma boa pedida.

Menções honrosas para: - Azor, the Lawbringer, que é um bicho grande que voa que permite vc usar uma Sphinx's Revelation todo turno - Lich's Mastery, que te permite comprar pelo menos 3 cartas todo turno, e é divertido pra caramba hahaha

Point removals

O The Ur-Dragon do oponente incomoda né? Mas é pra isso que você colocou Mortify e Swords to Plowshares! Muito bom!

E tem um outro oponente com Blind Obedience que está te atrasando tudo em um turno. Mortify resolve!

Mas o último oponente tem um Nevinyrral's Disk que vai destruir tudo que você construiu até agora! Return to Dust resolveria não só o Nevinyrral's Disk como o Blind Obedience também!

Por fim, Utter End é mais versátil que todos que mencionei, acho que merece um lugar no seu deck :)

Versatilidade nas cartas é muito importante em commander pois fazer um deck que possa responder às mais variadas situações é muito difícil quando o deck tem 99 cartas, ainda mais quando se tem que lidar com mais de um oponente.

Boardwipes

Nem sempre as coisas acontecem como queremos... As vezes nós estamos humildemente com nossas 3 criaturas 1/1 enquanto nossos oponentes tem Avenger of Zendikar, Emrakul, the Aeons Torn e The Ur-Dragon na mesa.

Nessas situações, você precisaria de muitas remoções pontuais para se salvar. Nessas horas Fumigate, Merciless Eviction, Cleansing Nova, Decree of Pain e Terminus são as cartas que salvam sua vida. Acho que é importante ter pelo menos 3 cartas com essa função no deck. Eu escolheria:

  • Fumigate é a que tem melhor sinergia com o resto do deck;
  • Merciless Eviction é a mais versátil (nem sempre serão as criaturas que vão te matar);
  • Terminus se livra de qualquer criatura praticamente, não importa se é indestrutível, se quando morre faz algo e não as deixa no cemitério (num deck de reanimação isso é muito importante).

Win conditions

Jogar é muito legal, mas perder sempre não é legal! Então precisamos de meios que nos permitam ganhar o jogo, ou pelo menos nos dão uma boa chance disso.

Crested Sunmare pode não parecer grande coisa, mas quando você ganha vida pelo menos em todos os seus turnos e pode ganhar vida no turno dos seus oponentes, um exército de cavalos 5/5 indestrutíveis não parece ser tão difícil de fazer... E um exército de cavalos 5/5 indestrtíveis pode pesar muito pra você ganhar o jogo (além de ser beeem legal). Angelic Accord e Resplendent Angel seguem a mesma ideia!

Approach of the Second Sun é uma win condition que eu acho interessante, afinal quando você jogar isso, todos os oponentes vão querer de matar imediatamente, mas como você tem 1249845 de vida, isso não vai ser tão fácil, muahahaha.

Sunbond é uma carta que quando as pessoas vem a primeira vez não costumam dar muita importância, mas quando o bicho 20/20 vem bater, aí vê o estrago que esse encantamento faz. Imagina esse 20/20 quando True Conviction está na mesa!

Geralmente, 50 de dano mata alguém... mas não você! Então o Aetherflux Reservoir é excelente!

Removíveis

Agora vamos falar sobre as cartas que eu acho que podem sair da lista (tanto da principal quanto do maybeboard).

Opt e Brainstorm, acho que podem ser substituidos por qualquer uma das sugestões que dei acima. Mesmo que Opt e Brainstorm permitam manipular o topo do deck, acho mais importante ter draws constantes do que um draw muito bom.

Crypt Ghast acho que é muito caro ($$) pelo baixo valor que traz ao deck. Baixo valor pelo fato do deck ter 3 cores, então acho que seria bem comum no turno 5 você ter de uma dois pântanos.

Daxos of Meletis, é uma carta muito boa! Mas acho que ela precisa de um pouco mais de foco para funcionar bem. Por exemplo, seria interessante ter meios de deixá-lo imbloqueável, ou aumentar sua resistência.

Fog Bank ta aí pra segurar qualquer bicho grande, eu imagino, mas qualquer atropelar nesse bicho grande e ele passa a segurar só dois de dano. Pensando em ter coisas com voar que bloqueiam, Regal Bloodlord, que você já colocou, faz isso muito bem!

Phyrexian Delver, é beeeeeeeeem específico. Digo isso pois é necessário que você tenha uma criatura no cemitério que valha tanto quanto uma possível win condition que estaria no lugar do Phyrexian Delver.

Psychosis Crawler não sinergiza muito bem com o resto do deck. A não ser que você aceite as sugestões que dei para ter draws mais constantes.

Serra Ascendant não sei se um 6/6 voar e lifelink valem $7. É um carta boa, mas acho que em custo benefício não vale muito a pena.

Aqueous Form, seu deck não é muito focado em atacar, e acho que só o Daxos of Meletis não seria motivo o suficiente para adicionar essa carta, afinal, ele é 1 em 99. O mesmo vale para Slip Through Space e Whispersilk Cloak, apesar do shroud poder ser útil para proteger uma criatura importante.

Bitterblossom é uma carta muito boa, mas nesse caso ela realmente só te dá bichinhos 1/1 com voar por 1 de vida, enquanto Resplendent Angel te dá anjos 4/4 voar e vigilância.

A não ser que você sinta que o seu deck esteja lento demais em relação aos decks que você usualmente joga, Blind Obedience pode ser substituido por qualquer coisa te deixe mais perto de ganhar o jogo ou que te dê mais consistência no deck.

Path of Bravery parece que tem uma boa sinergia com o deck, mas ela depende que suas criaturas ataquem para tirar todo valor dela.

Crystal Ball é bom por te permitir manipular o topo do deck constantemente, mas se estiver precisando de mais slots para terrenos, acredito que você não vá sentir tanta falta, pois essa manipulação ainda não garante um bom draw.

Toxic Deluge é um boardwipe muito bom por matar até criaturas indestrutíveis, mas isso Terminus faz muito bem também e é mais barata.

Boza on How do Sunseed Nurturer and ...

4 days ago

No, you cannot.

Both cards have triggers that trigger at a specific time - the beginning of the end step. Both have conditions to see if they would trigger.

Nurturer checks and see that you control the large 5/5 horse and puts its trigger on the stack. At the exact same time, Crested Sunmare checks and sees you have not gained life (I assume nothing else gained you life this turn), so it never even triggers.

"End of turn" and "beginning of the end step" are the same, except written out differently, there are 10 years between the two cards, so the wording changed a bit.

5c0r910n on Super Budget Standard Combo (Rotation Proof)

4 days ago

the fact that we can't run Crested Sunmare in this deck hurts me. By the way, how do you deal with control just counterspelling any of your combo peices onces they've seen your combo?

[email protected]_only on A Sliver Deck With No Slivers?!!

4 days ago

Minor alteration you might enjoy - Horde of Notions for a general - you can't tutor out cards from play, but it lets you run any changling for , and cast them from graveyard as well.

another odd option is Reaper King for destruction of permanents

odd "lords" that might fit well -

Admiral Beckett Brass and or Captivating Vampire - Steal their stuff!

Bramblewood Paragon & the their tribal parallels - give a static bonus even after the card leaves

Death Baron - pairs well with first / double strike. kill stuff dead. good alternitive to Zombie Master

Drogskol Captain - another lord of the unreal, effectively. plus it steroids

Scion of Oona - see above, but shroud. can't target it, but has flash

Field Marshal and / or Stromkirk Captain - pairs well with deathtouch

Seshiro the Anointed - big buffs + card draw = win

Midnight Entourage - Gives a mini Phyrexian Arena effect when one dies

Myr Galvanizer - untapping is amazing. do stuff more!

Pheres-Band Warchief - because tribal centaurs are apparently a thing

Timber Protector & Crested Sunmare - because indistructable is amazing

Unnatural Selection - because more messing with stuff is more better

AEther Shockwave & Whelming Wave - lockout effects

Crux of Fate - because it is now viable in a non-dragon tribal

Goblin Chieftain - an alternitive to goblin king - not a fan of landwalk, personally. to circumstantial

MRDOOM3 on Trostani Tokens

1 week ago

Personally, I would cut Emmara Tandris. Why? Because while she prevents damage, she is absolutely powerless against the power of Damnation or Merciless Eviction. That's the main reason I cut her from my Trostani deck.

As mentioned before, boardwipes are Trostani's worst enemy. I'd put in Heroic Intervention or Teferi's Protection (a bit more on the pricey side of things, but EXTREMELY effective).

Crested Sunmare, Sandwurm Convergence, Angel of Sanctions, and Ajani Goldmane are all nice cards to have with Trostani.

Here's my less budget take on Trostani if you want some ideas.

ZendikariWol on I sold my soul to the devil...

2 weeks ago

Your deck has one common, incredibly large issue. What even is your theme?

I mean don't get me wrong I love your commanders, so I assumed you were gonna have a token sacrifice thing going on but... not from the looks of it? Most of your deck is composed of cards that have little or nothing to do with sacrifice, and you have barely any token producers so... is this just a really bad white/black aggro deck?

I count a total of 6 cards (excluding the commander) that make tokens. Two of them require gaining life to do so (Crested Sunmare and Resplendent Angel), one requires not being hit for four turns (Luminarch Ascension), one is wicked overcosted (Dawn of Hope), one requires having a ton of creatures and is also notably costly (Devout Invocation, and one is Elspeth, a great card. Also Secure the Wastes, that's okay.

You have FIVE sac outlets (once again, other than your commander). Ayli, Eternal Pilgrim, Viscera Seer, Culling the Weak, Ashnod's Altar, and Eldrazi Monument.

The odds of drawing a sac outlet in the opening hand: about 27%-28%

Odds of drawing a token producer in opening hand: about 31%

So I guess what I'm saying is, this deck needs focus. It needs to know what it is and stick with it. I see a lot of potential for being sweeet in this deck and I love aristocrats, so if you'd like further help I'd be happy to suggest cuts or adds or anything.

Until then, good luck and happy brewing!

kanokarob on How large are the planes

3 weeks ago

It varies.

Descriptions of several planes indicate that what we see is generally a small slice of a planet-like-shape. The original Phyrexia, as well as Mirrodin, are described as spheres with various layers.

However, planes have stars and suns and moons, so what we see may only be one planet in a universe-sized plane, and planeswalkers naturally travel to the only inhabited planet of each plane.

So then, the question becomes: how big are these planetoids that we call planes? And again, it varies.

Ravnica is certainly tremendously large, but you'll note that the characters interact so much because many of the stories take place specifically in the 10th district, or if they don't, they are gathered for a specific reason elsewhere.

In truth, Ravnica is probably not even remotely as big as Dominaria, estimated to be 2.5x the size of Earth. (And, notably, there is a second planet in the same solar system as the planet Dominaria, called Jinuoe, all contained in the plane Dominaria.)

Amonkhet is certainly not infinite, but it does contain more than just deserts and the city of Nahktamun. The flavor text of Crested Sunmare alludes to a paradise elsewhere on the planet. And again, there are two suns.

As you said, Ixalan is a continent on the planet Ixalan, all contained within the plane Ixalan. The other continent is called Torrezon, and there is an island kingdom called Luneau.

To answer your final question, the only plane we can make anything close to an educated guess as to the size of (the planet contained within said plane) is Dominaria. Still, most are probably the size of Earth or a little smaller, to account for the limited biomes and species they encompass.

SSturm on Emmara, Soul of the Accord

3 weeks ago

@Hexaflexagon Going to try Ajani's Welcome in place of Angelic Chorus. Seems like a much better option for the speed of the deck. Thanks for the suggestion!

@Hi_diddly_ho_neighbor: Heroic Intervention is in, thanks. And I agree on the Angelic Accord point. I've removed it for Crested Sunmare and I've put in Divine Visitation as well.

@Poly_raptor: I'm not sure that this is a Second Harvest type of deck, but I will give it a shot at some point. I don't think there's enough payoff in Majestic Myriarch even though it will usually be a large life-linker. Will give it a try though. Thanks!

Load more